اگر قصد خرید ویلا در شمال کشور در یکی از شهرهای مد نظرتان در استان مازندران را دارید . حال چگونه شما میتوانید از صحت و سلامت ویلا ویا زمین و ملکی که بنگاه و یا شرکت به شما معرفی کرده در شمال باخبر شوید .

  اعتماد به مشاور و فروشنده : در این مورد شما میتوانید به مشاور و یا مسئول فروش شرکت اعتماد کنید . زیرا چنانچه غشی در معامله و یا کذبی در فروش ویلا ، به خریدار ویلا ، و یا ناگفته ای در مورد ویلا و یا ملک مورد نظر در میان باشد . مشاور و بنگاه مربوطه مسئول قانونی و جوابگوی قانونی خواهد بود . 
استعلام ملک ، ویلا فروشی ، از دوائر دولتی : در ابتدای کار مثلا ویلای منتخب شما ، برای خرید ویلا در شمال در منطقه ی نمک آبرود از توابع شهرستان چالوس قرار دارد .ابتدا شما از طریق شورائ محل و دهیاری اقدامات لازم جهت شناخت و تشخیص سلامت ملک را مینمایید . در گام بعدی از طریق دهیار محل مربوطه نامه ای جهت معرفی شما و ملک مورد نظر به ،اداره ی اوقاف ،اداره بنیاد علوی ،اداره بنیاد مسکن ، اداره ی منابع طبیعی ، اداره ی ثبت و اسناد املاک شهری که ملک در آن محدوده شهری قرار دارد .و شما میتوانید استعلامات و اینکه ملک شما هیچ مشکلی ندارد و یا از لحاظ سندیت ویلا دچار مشکل است باخبر شوید .
(الف) : استعلام از منابع طبیعی : در استعلامی که خریدار ویلا از منابع طبیعی شهر و منطقه ای که ویلای دلخواه خود را در شمال انتخاب کرده ، در خصوص نوع کاربری ملک و زمینی که در شمال ویلا در آن احداث گردیده میباشد . 
(ب) : استعلام از بنیاد مسکن : در استعلامی که خریدار از بنیاد مسکن میگیرد ، در خصوص اینکه آیا ملک یا ویلای خریداری شده در بافت محل واقع گردیده یا خیر .چنانچه ویلا در بافت محل احداث گردیده باشد ،ویلا برای کنتور برق و گاز و آب شهری مشکلی نخواهد داشت . و با صرف هزینه ای از طریق دهیاری و شورای محل امتیازات فوق را دریافت خواهد کرد .