داشتن یک ویلای خوب و خرید ویلا در شمال, یکی از ایده آل های مهم مردم ایران است. این مهم در سالیان اخیر با توجه به خیلی از مسائل و مشکلات پیش آمده در زندگی شهری بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است. اما باید توجه داشت که تنها داشتن پول کلان نیل به این ایده آل را فراهم نمی کند چرا که هر جا پای یک پول کلان  در میان باشد موانع متعددی این اتفاق را تهدید می کند. چه بسا در برخی موارد این موانع و مشکلات رویای خرید ویلا در شمال را تحت تاثیر گذاشته و خاطره ی بدی در ذهن هم وطنان عزیز باقی گذاشته است.

حال با این توضیح کوتاه, در ادامه این پست و در پست های آتی سعی می شود به نکات مهم در زمینه خرید ویلا در شمال اشاره شود تا با آگاهی نسبتا مناسب اقدام به خرید ویلا در شمال کنید:

نکته ۱: آگهی های  غیر حقیقی

بازار خرید و فروش ملک در شمال به دلایل مختلفی که اینجا لزومی به بیان این دلایل نیست مورد توجه خیلی از افراد از اصناف مختلف است.

خرید و فروش ملک به گونه ای شغل دوم خیلی از مردم این ناحیه شده است.

نبود نظارت مناسب و عدم سخت گیری در این صنف, باعث ورود افرادی از اصنافی دیگر حتی اصناف معتبری مثل معلمی, مهندسی, پزشکی, کشاورزی و … شده است.

بحث قضاوت در مورد اشخاص و اصناف نیست تنها بحث سر به وجود آمدن مشکلات جددی در نتیجه ی این هجوم می باشد.

یکی از نتایج این هجوم به وجود آمدن آگهی های دروغین است. چرا که این افراد نگاهی حرفه ای به این صنف نداشته و تنها در جهت کسب منافع بیشتر اند و نگاهی به آینده ی خود در این حرفه ندارند پس بی محابا وارد شده و اقدام به ارسال آگهی های غیر حقیقی تنها برای جذب مشتری در یک بازه زمانی مشخص اند و تا زمانی که هویت این آگهی ها مشخص شود امید دارند بتوانند منفعت ببرند.

نگاهی دیگر در مورد این هجوم به وجود آمدن رقابت شدید می باشد.رقابتی که ناخود آگاه عده ای را بر این وا می دارد که برای بهتر نشان دادن خود و بالا کشیدن خود اقدام به انتشار این آگهی ها کنند.

اما چگونه این آگهی های غیر حقیقی را بشناسیم؟

متاسفانه این آگهی ها برای افراد عادی قابل تشخیص نیست چرا که نویسنده ی این آگهی در مورد تمام فکرهایی که ممکن است به ذهن شما خطور کند قبلا فکر کرده و پاسخ مناسبی در نظر گرفته است.

سه گزینه قابل پیشنهاد است:

  • به کارگیری هوش و ذکاوت کامل و اطلاعاتی مناسب از بازار ملکی شمال حداقل به اندازه سه سال پیشینه ی بررسی خرید و فروش و آگاهی از بازار ملکی در اختیار داشته باشید
  • دوم اعتماد به مرجعی که چندین سال در این بازار در حال بررسی و خرید و فروش می باشد و مهم اینکه قابل اعتماد باشد
  • سوم ادغامی از دو مورد قبلی ست. هم هوش و ذکاوت و دقت خود را به کار گیرید و هم از مرجع دارای صلاحیت مشورت بگیرید

افراد مختلف, بسته به ویژگی های شخصیتی و مسائل دیگر, ممکن است یکی از این گزینه ها را مد نظر قرار دهند.

اما پیشنهاد ملکبان24 گزینه سوم می باشد.

نخست بهره گیری از هوش و ذکاوت و رجوع به پیشینه زندگی خود و بهره گیری از تجربه های حداقلی بازاری خودتان

و دوم بهره گیری از مرجع دارای صلاحیت در جهت مشورت و رساندن اطلاعات کامل تر.