اگر تصمیم به خرید خانه در تهران دارید لطفاً به نکات زیر توجه کنید، حسرت برآورده شدن این آرزو را نخورید، پیش از خرید و هنگام خرید به راهکارهای زیر توجه بفرمایید:
.
۱- قدرت خرید خود را در نظر بگیرید و در سطح فعلی خود یا پایین‌تر از سطح فعلی خود ملک و ساختمان بخرید. وقتی در سطح خود یا پایین‌تر از سطح خود خرید می‌کنید از قدرت مالی و چانه زنی و اعتماد به نفس بیشتری برخوردار هستید و امکان خرید به صرفه تری دارید.
.
۲- بخشی از سود هر معامله‌ای در زمان خرید، نهفته است. سعی کنید به پایین‌ترین قیمت خانه در منطقه، خرید کنید و هر چه بیشتر تخفیف بگیرید. سود زمان خرید را به راحتی از دست ندهید.
.
۳- از افراد بد نام یا مسئله دار، ملک یا ساختمان نخرید. به احتمال بسیار، پس از خرید اینگونه املاک و ساختمان‌ها دچار مشکلات قانونی و قضایی و ثبتی خواهید شد و امکان فروش چنین املاک و ساختمان‌هایی را به راحتی نخواهید داشت.
.
۴- ملک یا ساختمانی که عملاً کاربری صنفی و کارگاهی ولی در سند کاربری مسکونی دارد را بدون دریافت مفاصا حساب مالیاتی و تأمین اجتماعی و نیز مفاصا حساب شهرداری نخرید.
.
۵- به صحت و اصالت اسناد مالکیت هنگام خرید املاک و ساختمان‌ها توجه بسیاری داشته باشید.
.
۶- از انجام استعلامات لازمه قانونی از ثبت، منابع طبیعی، زمین شهری، شهرداری و… تحت هیچ شرایطی صرف نظر نکنید و آن را به طرف مقابل نسپارید. بهتر است اخذ این استعلامات را یا خودتان انجام دهید یا وکیل و نماینده مورد اعتمادتان.
.
۷- تطبیق حدود و مساحت ملک با سند مالکیت را حتماً و به دقت انجام دهید و بازدید از ملک برای احراز عدم وجود متصرف دیگر و احراز عدم وجود معارض اعم از معارض متصرف یا معارض غیر متصرف در مالکیت یا منافع ملک مورد معامله را فراموش نفرمایید.
.
۸- ملک یا ساختمان موروثی را بدون حضور وکیل یا مشاور مجرب حقوقی نخرید.
.
۹- ملک یا ساختمانی که در رهن بانک یا اشخاص دیگر است را هرگز نخرید.