چنانچه شما تصمیم به خرید ویلا در شمال را دارید , باید به مواردی که عمده ی آنها سلیقه ای  و اختیاری میباشند .و بعضی از موارد در رابطه با خرید و فروش ویلا ،که شرکت بانیان مسکن به آن اشاره دارد . جهت راهنمایی و مشاوره ی شما برای خرید ویلا در شمال کشور میباشد ، که بر اثر تجربه وسلیقه و علائق هموطنان عزیز به دست آمده را انتخاب و گلچین و به شما ارائه تا در خرید ویلای دلخواه شما سهم کوچکی داشته باشیم .تا در وقت و زمان برای بازدید ویلا در شهرها و محدوده شهرهای شمالی آسانی و سهولت بهمراه داشته باشد .
1- تصمیم برای خرید ویلا در شمال : در گام نخست شما هموطن گرامی تمام شرایط خرید ویلا در شمال را در نظر گرفته ،و با صرف هزینه و بودجه برای خرید ویلا در شمال اقدام کرده اید .( کاملا شخصی )
2 -اتنخاب ویلا : بعد از تصمیم برای خرید ویلا ، و مشاوره و مشورت با همکاران و مشاورین ملک در این خصوص ، به یک جمع بندی و یک انتخاب از بین موارد بررسی شده دست یافته اید .
توجه - نکاتی که بعد از دو مورد فوق برای خرید ویلا باید به آن توجه داشته باشید به شرح ذیل است :
(الف) - زمینی که ویلا در آن احداث گردیده : 
(ب) - شهرکی بودن ویلای منتخب شما در شمال : که در این مورد باید خاطر نشان کرد که ، شهرک در شمال یکسری مزایا و امکانات و مشاعات  و ضوابط و مقررات خاص خود را دارد ، که تمام صاحبین ویلا و همه ی اعضای شهرک باید به آن پایبند باشند و رعایت کنند .
شهرک : به مجموعه ای از ویلاهای هم تیپ و نقشه و یا غیر هم تیپ که در یک مجموعه ی محصور شده ( دیوار کشی شده ) قرار داشته ، و دارای ضوابط و مقررات خاص است که بسته به شهرکهای کوچک و بزرگ در شمال از لحاظ خدماتی و مشاعات و امکانات رفاهی و تفریحی متفاوت میباشد شهرک اطلاق میگردد .